De ce am ales să fac VOLUNTARIAT?

Ce-i aia voluntariat? La ce te ajută? 
 Sunt doar 2 întrebări, din nenumăratele întrebări pe care le primesc din când în când. 
 Sunt perioade în viață, când, chiar nu știm cum sau ce să răspundem la anumite întrebări.. Acum stau și reflectez la o întrebare care sună așa: De ce am ales să fac voluntariat? Oare..? Uitându-mă în urmă, îmi vin tot felul de întrebări.. Oare nu mi-am irosit 7 ani din viață aiurea? Oare nu puteam face ceva mai bun cu timpul meu? Oare câte alte chestii aș fi putut face în acest timp? Totuși sunt 7 ani, nu o luna, nu un an..
 Am atâtea amintiri atât de frumoase, atâtea lucruri frumoase și de folos , atâția oameni minunați care au trecut frumos prin viața mea. Ohh, atâta drag!!





Prima mea întâlnire reală, cu voluntariatul și cu termenul de dezvoltare personală, a avut loc alături de Asociatia DEIS, primul meu training, "Public Speaking". Și acum țin minte cu drag, când am fost invitată de omul minune, Diana Sabo, să particip la întâlnirile acestei organizații, care va fi mereu parte din sufletul meu, cu greu am acceptat această invitație deoarece eram super mega ultra timidă. Mulțumesc Diana, pentru că m-ai ajutat să mă descopăr, să îmi dau seama cine sunt și ce pot! 💕
Și așa încetul cu încetul am paticipat la alte training-uri și work-shop-uri, am început să cunosc oameni și să îmi fac prieteni.
Multumesc pentru că și azi îmi aduc cu drag aminte, de proiectul meu de suflet, am avut o idee de a crea un concurs, "Creeaza o pagina din cartea ta" cu scopul de a constientiza beneficiile aduse de carti, Diana m-a susținut, m-a încurajat și așa am devenit pentru prima data coordonator al unui proiect.



Tot aici mi-am descoperit și o mare pasiune, fotografia. Zânuța verde si draga noua, Andreea- aka Greeny, a strâns o mână de oameni pasionați de fotografie, ne-a introdus în aceasta lume, și pe parcursul a câtorva zile, ne-a dat un task, sa realizăm fotografii care fac diferența între lumea virtuală și micile bucurii ale vieții de zi cu zi.La final am avut bucuria de a avea propria expozitie foto. Multumesc Greeny! <3





Dacă acum cineva m-ar întreba ce înseamnă DEIS pentru mine, aș spune exact același lucru pe care l-am spus când eram membra activă a organizației, DEIS e familia pe care tu ți-o alegi, și când zic asta o fac din suflet!



De câți oameni minune are nevoie un om în viața lui? Primul instict e mulți! Dar nu există așa mulți... cred că i-am atras eu pe toți în viața mea, în acești 7 ani de voluntariat! Primul om minune dupa cum spuneam a fost Diana Sabo, după care Dumnezeu a zis că mai îmi face cunoștintă cu două Diane minune, Diana Damșa și Diana Topan, dragele mele! 

Nu știu câți dintre voi ați auzit de Initiative of Change, este o organizație globală dedicată "construirii încrederii în întreaga diviziune a lumii" a culturii, naționalității și a credinței. Dianele fac parte din această organizație și datorită lor am cunoscut și eu aceasta organizație, care are sediul(de conferințe) în Caux, Elvetia.
La 14 ani am avut ocazia să ies pentru prima dată din țară.. și unde? Exact, fix in Elveția, am participat la prima mea conferință internațională unde am fost cel mai tânăr participant. Engleza mea nu era așa de bună la momentul respectiv, însă oamenii au fost extrem de răbdători cu mine. La această conferință am avut ocazia să joc pana și teatru, mamă ce emoții... Daaar am fost foarte încântată!
Fotografie realizata de Diana Topan
Diana(Damșa) e omul care îți devine prieten și mama de suflet după primele întâlniri, e omul trecut prin experiențe la care unii poate doar visăm, e o carte vie, e omul care te ajuta să te autodepășești, e omul cald și răbdător la care mulți dintre noi visează să îl aibă în viața lui. Îți sunt veșnic recunoscătoare, pentru că datorită ție am învățat ce înseamnă puterea interioară, dorința de autodepașire, de cunoaștere, de descoperire. Diana Topan, omul tăcut și ascuns în spatele camerei, e omul dedicat și omul care te susține necontenit, e prietena adevărată care te ascultă și te sfătuiește. E omul cu idei pe care de altfel le și pune în practică, e clar omul pe care te poți baza! <3

Datorită ție(Diana Damșa) și Dianei Topan, știu ce e cu adevărat pacea, pacea interioară, care e atât de puterenica.Voi mi-ați arătat locuri și lucruri noi, am descoperit că am talent în ale hand-made-ului, mi-ați arătat că nu trebuie să te vezi zilnic cu cineva ca să te simți prețuit și iubit. Poate nu vă spun prea des, uneori nu am ocazia, dar vă iubesc și vă prețuiesc enorm pentru că faceți parte din viața mea.


Fotografie realizata de Diana Topan
De 7 ani le cunosc pe aceste 3 femei minunate, mai sus spuneam că oamenii minune au apărut în viața mea în acești 7 ani de când am ales să fac voluntariat, dar fără să îmi dau seama, am întâlnit un om minune in urmă cu 14 ani, la momentul acela nu știam că va avea un așa mare impact asupra vieții mele. La acel moment mi-a fost profesoara, iar acum îmi e colegă, prietenă, mamă, mentor și sprijin, Loredana, Loredana Mihaly! <3 
Nu de 7, dar de 6 sigur, ești exemplul meu de urmat,mentorul,datorită ție mi-am dat seama unde trebuie să îmi investesc timpul, dacă Dianele MINUNE m-au ajutat să ajung în stadiul acesta, al dezvoltării mele personale, tu m-ai ajutat sa pun în practică ce am adunat de-a lungul timpului.Bineînteles că am mai învățat enorm alături de tine, dar nu o să dau tot din casă.
Am cunoscut oameni cu același scop, scopul de a crea o elită rromă, de a muncii și a schimba destinul celor mai puțini norocoși din comunitățile marginalizate ale acestui oraș. Am cunoscut oameni valoroși datorită ție, am reprezentat asociația în locuri minunate, am participat la conferinte, traininguri si mule alte cele. Am învățat că prezentul e cel mai important, că timpul se joacă cu noi și că acum trebuie să acționăm dacă vrem schimbare.
M-ai făcut să devin o persoană responsabilă,datorită responsabilitățior pe care mi le-ai atribuit de-a lungul timpului, m-ai învățat cum să "șlefuiesc diamante" și cum să arăt de ce sunt capabilă. Mai am de învățat o groază, știu că mi-ai pregătit multe, dar știu și că întotdeauna mă vei sprijini. Tu știi, mă oprește lumea pe stradă și mă întreabă, dacă sunt fiica Loredanei, nici nu pot să fiu mai mândră de atât. 
Momentan ești plecată în țara tuturor posibiltăților, dar ești extrem de așteptată acasă.
Îți mulțumesc pentru tot, și probabil peste câțiva ani, dacă voi mai realiza bloguri,îți voi mai mulțumi! Te iubesc!


Și acum revin la întrebările de la început! Ce-i aia voluntariat? La ce te ajută?
 Voluntariatul este activitatea pe care o faci cu drag, în folosul altora, fără a primi o remunerație dar care te schimba ca și om, care te ajută să te dezvolți personal, să îți faci prieteni noi, să înveți lucruri noi, să vezi locuri minunate, dar cel mai important, îți aduce oameni minune în viața ta de care să te bucuri și de la care să înveți.

Sunt momente, în care aș lăsa totul baltă, pentru că vrei nu vrei, sunt și moemente proaste, sunt momente în care te cerți cu oameni dragi ție, în care ești dezamăgit, momente în care nu ești apreciat, momente în care indiferent cât de implicat ai fi te simți invizibil, neimportant, dar mai apoi reflectezi, îti aduci aminte ce ai învățat în trecut și treci peste, rămân urme dar asta e... Momente în care simți că îți pierzi timpul, momente în care crezi că ai prioritizat greșit unele aspecte din viața ta... 
Nu sunt cel mai activ voluntar, nu mă consider nici cel mai bun voluntar, dar știu sigur că îmi place ceea ce fac, datorită oamenilor din jurul meu.

Un sfat, fă exact ce îți place, fără obligații și cu mult suflet!

Comentarii

Postări populare