Simion Tomița

Simion Tomița, un domn de 54 de ani. de etnie rromă, locuitor al comunității Pirita.

Eu îl cunosc pe Simi, asa îi zic prietenii, de 2 ani de zile, când acesta a devenit îngrijitor de copii, atribuțiile lui sunt acelea de a menține și de a crește frecvența copiilor din Pirita la școala. Acesta este responsabil de 7 instituții unde copiii frecventează școala: Alexandru Ioan Cuza, Scoala 18, Victor Babeș, Liceul Penticostal, Grădinița 32, școala Nicolae Bălcescu și școala Simion Bărnuțiu.
    Locuiește de 12 ani în Pirita, dar la întrebarea: Dacă ar fi să locuiți altundeva unde v-ar plăcea să locuiți? Acesta mi-a răspuns așa: '' Chiar dacă aș avea un loc, cu condiții mai bune de trai, mi-ar fi greu să îmi părăsesc oamenii și să mă mut de acolo, m-am atașat enorm de copilași nu aș putea sa îi las în acele condiții.''
Fotografie preluata de pe pagina de facebook a doamnei Claudia Costea

       Este tatăl a 10 copii, și mai are in grijă 55 de copilași. De meserie zidar dar, a renunțat la acest domeniu de dragul copiilor. A început ca voluntar la Gradinita de Vara, ducea copilașii la grădiniță cu căruța, iar mai apoi a început experiența ca și îngrijitor de copii. "Am fost necăjit la viața mea, dar sunt sufletist și vreau să ajut copiii, am crescut mai mult prin greu și vreau ca ei să nu simtă câte am simțit eu. "
       Cum credeți ca vă vede lumea domnule Simion? 
"Sunt de părere că nici măcar nu ne vad, nu primim importanță ba chiar ne evită... Sunt un om simplu si iubitor, nu-mi place să fiu în centrul atenției, îmi place sa primesc respect și să ofer respect, nu vreau sa fiu bogat... sărac, cu bun simț si curat." Pe urmă mi-a zis că, dorește ca lumea să le vadă adevarata valoare, să fie ascultați și înțeleși că OAMENI suntem toți.
 Pe final vă zic că pe Simi îl puteți întâlnii și la Ziua Rromilor, ce va fi celebrată în data de 14 aprilie, va dansa, un dans tradițional rrom, dar despre asta vom mai discuta va las cu un sfat prietenos, părintesc si de drag din partea lui Simi:
         "Să nu ascultăm ochiul căci acesta înșeală, să privim cu sufletul căci el simte."

Iar de la mine, salutări și numai bine, pana la următoarea poveste! 💗

Comentarii

  1. Felicitări domnului Simion Tomiță! E un om cu totul deosebit. Implicarea și altruismul său sunt o sursă de inspirație. Multă sănătate, spor și numai bucurii îi doresc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Thanks for your very fine text about Simion, Ribana. Yes, he is a 10-man :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare